Informacja archiwalna
Wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom pasażerów korzystających z naszego dworca, którzy bilety na swoją podróż chcą kupować szybko, wygodnie i bezpiecznie. Odnotowujemy rosnące zainteresowanie korzystaniem z zainstalowanych w hali głównej nowoczesnych biletomatów. W minionym roku sprzedaż była o ponad 125% wyższa niż rok wcześniej. – mówi Piotr Pogonowski, Dyrektor Zarządzający Polonus.
Polonus w oparciu o stworzony przez siebie system do zarządzania dworcem oraz sprzedażą biletów Dworzec Online uruchomił w hali głównej Dworca Autobusowego Warszawa Zachodnia dwa biletomaty. Umożliwiają one szybki bezgotówkowy zakup biletów na połączenia realizowane przez ponad 300 przewoźników współpracujących z platformą DworzecOnline.pl.
W 2019 roku sprzedaż w samoobsługowych biletomatach wzrosła o 125% względem roku 2018. Sukces tego kanału sprzedaży sprawił, że Polonus planuje jego dalszy rozwój.
Podróżni korzystający z tej formy zakupu biletu zgodnie przyznają, że najbardziej cenią szybkość, z jaką można przejść przez cały proces zakupu, włącznie z płatnością kartą. Biletomat służy także jako punkt informacyjny gdzie można sprawdzić godziny odjazdu oraz trasę planowanej podróży. Oprócz języka polskiego oferuje także dostępność w języku angielskim oraz ukraińskim.
Dworzec Autobusowy Warszawa Zachodnia to najważniejszy punkt na komunikacyjnej mapie Warszawy i Mazowsza oraz jeden z najważniejszych węzłów przesiadkowych w kraju. Z jego usług korzysta rocznie ponad 3,3 miliona osób, którzy korzystają z ponad 135 tysięcy odjazdów autokarów na kursach krajowych i zagranicznych. Sprawdzające się tutaj rozwiązania sprzedażowe mogą być z powodzeniem wprowadzone w całej Polsce.